אמיר דומני - מורה דרך

          חווית טיול אחרת
עברית  |  English  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


ליצירת קשר :
טלפון 054-5929706

מייל:
amir.domany@gmail.com
דף הבית >> מבחר הצעות לטיולים >> טיול מזמר
 
טיול מזמר הוא שילוב בין טיול באתרים היסטוריים והסברים על אתרים אלו לבין שירה בציבור והרחבות בנושאי שירה ומוזיקה באתרים הקשורים לנושא.
אנו מציעים את שני האספקטים האלו בטיול אחד משולב ומרתק.
את הטיולים המזמרים אנו מדריכים בשילוב שירה בציבור בליווי אקורדיון.  דפים עם מילות השירים מחולקים למטיילים ואנו מספרים על השירים, על הקשר שלהם למקום ועל הסיפורים שמאחורי השירים.

את החלק המוזיקלי תעביר רותי דומני – מורה למוזיקה עם ניסיון של יותר מ 40 שנה בהובלה וליווי שירה בציבור, מנגנת על פסנתר ואקורדיון וחברה במספר מקהלות בארץ. מומחית בתחום הזמר העברי בארץ ישראל.

מספר הצעות לטיולים:

הצעה ראשונה – התיישבות בעמק בית שאן – מימי התנ"ך ועד ימנו

תחנה ראשונה
: מעיין חרוד (גן לאומי) - נספר על קרב גדעון במדיינים (ספר שופטים) ובחירת 300 הלוחמים ליד המעיין. על קרב הממלוכים המוסלמים מול המונגולים בקרב עין ג'אלוד ועל ההתיישבות הציונית בעמק בית שאן ליד קברו של יהושוע חנקין.
 
 תחנה שניה : פסגת הגלבוע -  תצפית על העמק. נספר על הקרב המפורסם של שאול ובניו מול הפלישתים ונפילתם בקרב, קינת דוד, בעלת האוב מעין דור, על כרם נבות היזרעלי וחמיסתו ע"י המלך אחאב ואשתו איזבל. נראה גם את הצמחייה באזור, האומנם "אל טל ואל מטר"?
 
תחנה שלישית  – בית הכנסת העתיק בבית אלפא (גן לאומי) – נבקר בפסיפס המרשים שנשאר מבית הכנסת מהתקופה הביזנטית, וננסה להבין למה זה כל כך מזכיר כנסייה. נספר על הקיבוץ הראשון של השומר הצעיר – בית אלפא, וגם קצת על חומה ומגדל.
 
 
 
הצעה שניה – עמק הירדן:


תחנה ראשונה
– אום ג'וני (דגניה) – מקום היווסדה של קבוצת דגניה ב 1910 – הקיבוץ הראשון.  נספר על התנאים והארועים שהביאו ליסוד הקיבוץ הראשון, נספר על קרב הבלימה בדגניה א' במלחמת העצמאות ועצירתו של הטנק הסורי.
 
תחנה שניה – חצר כנרת – נספר על החווה החקלאית שהקים ארתור רופין שממנה יצאו מוסדות מדינה כמו ההגנה, המשביר לצרכן, תנובה ועוד. על חוות העלמות של חנה מייזל שוחט ועל שהותה של רחל המשוררת בחווה (שלא ממש אהבה להיות שם) ועוד.
 
תחנה שלישית – בית הקברות כנרת – אפשר לבלות ימים שלמים בלספר על אנשים הקבורים במקום, אנחנו נתמקד בצד האומנותי, נשיר את שירי רחל ונעמי שמר ונזכיר אחדים מגדולי האומה הקבורים במקום יפה זה.
 
ישנן אופציות נוספות לטיול המזמר כמו הרי ירושלים, הכרמל ועוד. במידה ויש רצון לטיולים באזורים נוספים, אנא צרו עמנו קשר ונספק פרטים.

 
 
לייבסיטי - בניית אתרים